ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi

Geri git   ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi > ForumAilem ~ Eğlence ~ > Serbest Kürsü

Serbest Kürsü Aklınıza gelen herşey burada.

Etiketlenen üyelerin listesi

 
LinkBack Seçenekler Arama
Okunmamış 05-09-2017   #1 (permalink)
DurumuÇevrimdışı
Sıla Oktay 
 Sıla Oktay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
16
MESAJLAR
16
KONULAR
10
REP PUANI
Üye No:
279
Üye Tarihi:
Jul 2017
Beğendiği:
0
Beğenileri:
0
Level:
2 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım:
0 / 43
Güç:
5 / 371
Tecrübe:
74%
Standart Rahat bir uyku için öneriler

Rahat bir uykuyu kim istemez ki? Hele ki yoğum tempoda çalışanlar için en önemli şeylerden biri de gece deliksiz bir uyku uyuyup sabah da dinç bir şekilde uyanmaktır. Peki gece rahat bir uyku uyuyabilmek için ne yapmak gerekir? Bunun için genel olarak neler yapılabilir mesela? Ben sizlere önerileri sunacağım ama lütfen sizler de bana önerilerinizi, sizin deneyip de başarılı olduğunuz yöntemleri paylaşın.
1) Öncelikle uyku düzeninizi gözden geçirmeniz, kendinizi gözlemlemeniz ve uyku düzeninizle ilgili değiştirmek istediklerinizi belirlemelisiniz. Bu yazıyı okuduğunuza göre ilk adımı gerçekleştirmişsiniz demektir.

2) Yatak, saatlerce televizyon seyretmek, bilgisayarda-telefonda vakit geçirmek, ders çalışmak, yemek yemek ya da uzun sohbetlere girmek için değil uyumak içindir. Bu tarz eylemleri yatakta yapmak uykunuzu kaçırabilir ve kafadaki yatak kavramını bozabilir. Yatak uyumak içindir. Yatakta uyku için gerekli olan eşyalar dışında eşyalar da bulundurmamaya özen gösterin. Örneğin, rahat bir kaz tüyü yastık modelleri tercih etmek varken gidip de yatağınızı oyuncak ayılarla doldurmayın

3) Ne kadar az ya da çok uyunursa uyusun düzenli bir uyku düzeni için sabah belirli bir saatte uyanmak. Sabah aynı saatte kalkmak biyolojik saat ayarlamamız için en büyük yardımcıdır. Özellikle uyku düzenini kurmaya çalışırken akşam aynı saatte yatmak ilk etapta sıkıntı olabileceği için en azından aynı saatte uyanmaya çalışmak gerekir.

4) Sabah uyanma saatini ayarladıktan sonra yavaş yavaş yatış saatini daha erkene kaydırmak. Yatış saatini en azından bir önceki günden 15 dakika önceye almak. Ortalama bir yetişkinin günde 7-8 saat kadar yatması yeterli uyku olarak belirtilmektedir. Buna göre birkaç gün yatış saatinizi 15'er dakika öne aldığınızda bu ortalamayı yakaladığınızda o günkü yatış saatinizi standart yatış zamanınız olarak belirleyebilirsiniz.

5) Kendinizi uykuya hazırlamanızı sağlayacak bir aktivite bulmak. Bedeninizi gevşetecek, ruhunuzu dinlendirecek bir aktivite! Ilık bir duş, ılık bir bardak süt, sakin ve hafif bir müzik, ilginizi çeken bir kitap uykuya geçiş için size yardımcı olabilir. Televizyon izlemek, bilgisayarda oyun oynamak bu gevşetici aktiviteler içine girmez, dikkatinizi daha diri tutup, daha uyanık olmanıza neden olur, uykudan uzaklaştırır.

6) Yatağınızda uykunuzu konforlu hale getirmek için en çok nelere ihtiyacınız olduğunu bulun. Örneğin sizin ihtiyacınız rahat bir yastık mı yoksa yorgan mı? Ya da belki de sizin ihtiyacınız olan rahat bir boyun yastığıdır. Benim için önemli olan ise kaz tüyü yorgan modelleri ! Ben neyle örtündüğüne oldukça önem veren biriyimdir. Siz de kendiniz için ne gerektiğini bulmalısınız!

  Alıntı

by Sıla Oktay Son Açilan 5 Konu
Son Konular Forum Konu Sahibi Cevaplar Görüntülenme Son Mesaj
Bebekli Doğum Günü Pastası Tarifi Kekler,Kurabiyeler,Pastalar Sıla Oktay  0 593 11-09-2017 12:16
Erkekler giyimleriyle hangi imajı vermeli? Erkek Modası Sıla Oktay  0 676 11-09-2017 11:43
Rahat bir uyku için öneriler Serbest Kürsü Sıla Oktay  0 1043 05-09-2017 18:24
Hediye almak Dekorasyon Sıla Oktay  0 640 28-08-2017 15:11
Uyku nedir Diğer Sıla Oktay  0 779 23-08-2017 11:03

 

Tag Ekle
oneriler , rahat


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık