ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi

Geri git   ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi > ForumAilem ~ Eğlence ~ > Serbest Kürsü



Rahat bir uyku için öneriler

Serbest Kürsü


Rahat bir uyku için öneriler

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Arama
Okunmamış 05-09-2017   #1 (permalink)

Sıla Oktay

Kişi Bilgileri
 
Üyelik tarihi:Jul 2017


Kan Grubu : AB RH +

Şube : 41 Kocaeli

Mesajlar : 16

Konular: 16

Eklentileriniz: 0

Hatalar: 0/0

 
Aldığı Beğeni: 0

Beğenileri: 0
 
Ticaret Sayısı: (0)
 
Ticaret Yüzdesi:(%)

Etiketlenme: 0 Post(s)
Etiketleme: 0 Thread(s)

Karizma
Rep Gücü : 0
Rep Puanı : 10
Rep Seviyesi : Sıla Oktay is on a distinguished road
Seviye: 2 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥] Aktiflik: 0 / 43
Güç: 5 / 240
Deneyim: 74%
Standart Rahat bir uyku için öneriler

Rahat bir uykuyu kim istemez ki? Hele ki yoğum tempoda çalışanlar için en önemli şeylerden biri de gece deliksiz bir uyku uyuyup sabah da dinç bir şekilde uyanmaktır. Peki gece rahat bir uyku uyuyabilmek için ne yapmak gerekir? Bunun için genel olarak neler yapılabilir mesela? Ben sizlere önerileri sunacağım ama lütfen sizler de bana önerilerinizi, sizin deneyip de başarılı olduğunuz yöntemleri paylaşın.
1) Öncelikle uyku düzeninizi gözden geçirmeniz, kendinizi gözlemlemeniz ve uyku düzeninizle ilgili değiştirmek istediklerinizi belirlemelisiniz. Bu yazıyı okuduğunuza göre ilk adımı gerçekleştirmişsiniz demektir.

2) Yatak, saatlerce televizyon seyretmek, bilgisayarda-telefonda vakit geçirmek, ders çalışmak, yemek yemek ya da uzun sohbetlere girmek için değil uyumak içindir. Bu tarz eylemleri yatakta yapmak uykunuzu kaçırabilir ve kafadaki yatak kavramını bozabilir. Yatak uyumak içindir. Yatakta uyku için gerekli olan eşyalar dışında eşyalar da bulundurmamaya özen gösterin. Örneğin, rahat bir kaz tüyü yastık modelleri tercih etmek varken gidip de yatağınızı oyuncak ayılarla doldurmayın

3) Ne kadar az ya da çok uyunursa uyusun düzenli bir uyku düzeni için sabah belirli bir saatte uyanmak. Sabah aynı saatte kalkmak biyolojik saat ayarlamamız için en büyük yardımcıdır. Özellikle uyku düzenini kurmaya çalışırken akşam aynı saatte yatmak ilk etapta sıkıntı olabileceği için en azından aynı saatte uyanmaya çalışmak gerekir.

4) Sabah uyanma saatini ayarladıktan sonra yavaş yavaş yatış saatini daha erkene kaydırmak. Yatış saatini en azından bir önceki günden 15 dakika önceye almak. Ortalama bir yetişkinin günde 7-8 saat kadar yatması yeterli uyku olarak belirtilmektedir. Buna göre birkaç gün yatış saatinizi 15'er dakika öne aldığınızda bu ortalamayı yakaladığınızda o günkü yatış saatinizi standart yatış zamanınız olarak belirleyebilirsiniz.

5) Kendinizi uykuya hazırlamanızı sağlayacak bir aktivite bulmak. Bedeninizi gevşetecek, ruhunuzu dinlendirecek bir aktivite! Ilık bir duş, ılık bir bardak süt, sakin ve hafif bir müzik, ilginizi çeken bir kitap uykuya geçiş için size yardımcı olabilir. Televizyon izlemek, bilgisayarda oyun oynamak bu gevşetici aktiviteler içine girmez, dikkatinizi daha diri tutup, daha uyanık olmanıza neden olur, uykudan uzaklaştırır.

6) Yatağınızda uykunuzu konforlu hale getirmek için en çok nelere ihtiyacınız olduğunu bulun. Örneğin sizin ihtiyacınız rahat bir yastık mı yoksa yorgan mı? Ya da belki de sizin ihtiyacınız olan rahat bir boyun yastığıdır. Benim için önemli olan ise kaz tüyü yorgan modelleri ! Ben neyle örtündüğüne oldukça önem veren biriyimdir. Siz de kendiniz için ne gerektiğini bulmalısınız!


Sıla Oktay isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Tag Ekle
oneriler , rahat


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama


Yukari Firlat