SohbetYaz.Com
XP Odulleri Sistemi
XP Kazanmaya Basla!
Gunluk Giris
Her gun +50 XP
Streak Bonusu
Seri yap, bonus kazan!
Gunluk Gorevler
Gorev tamamla, XP kazan
XP Market
Unvan, rozet, boost al!
Uye ol, her gun XP kazan ve liderlik tablosuna gir!
FATagram
Hikayeler kilitli
Bu içerikler üyelere özeldir.
Kayıt ol, tüm içeriklere eriş!
Üye Ol
FA-X
Tweetler kilitli

Resimyolu SohbetYaz Loadix

Reklam Ver Netguc İnternet Hizmetleri Reklam Ver
Sevgini paylaşmak için bir neden yeterli 💗 - Yeni mesaj yok..!
Ask Mesaji Gonder
♥ Ask Mesaji Gonder
Bugun kalan mesaj hakkiniz: 0
Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol
Bizi Takip Edin

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama
Alt 18-01-26, 07:22   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Kalp hastaları soğuğa dikkat!


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]DİDEM SEYMEN / Haber Merkezi -Uzmanlar, kalp hastalarının soğuk havalarda dışarı çıkmaması uyarısında bulunuyor. Normal vücut sıcaklığı 36,5 ila 37 derece arasında. Bu sıcaklıkta insan vücudu işlevlerini en iyi şekilde yerine getirebiliyor.Bu sınır bozulduğundainsanlar hayatını kaybedebiliyor. Tüm dünyada yılda ortalama 5 milyondan fazla insan aşırı sıcak veya soğuktan ölüyor.

‘Damarlar büzüşüyor kriz riski doğuyor’

Prof. Dr. Bilal Boztosun (Medipol Sağlık Grubu): “Vücudumuzu belli bir ısıda tutmamız lazım. Özellikle hava sıcaklığı düştükçe kalple ilgili sıkıntılar artar. Kalp bir taraftan vücudu belli bir derecede tutmaya, ısıtmaya çalışıyor. Diğer taraftan kalbinizle ilgili bir sorununuz varsa bu kalbin yükünü daha artırıyor. Kalbin üzerindeki yük arttığında, sınırda problem yaşayan kişiler için bu durum daha tehlikeli hale geliyor. Soğuk havalar bir, kalbin üzerindeki yükü artırır;iki, kalp damarlarında büzüşmeye neden olur ve spazm dediğimiz, kalp krizi benzeri tabloları ortaya çıkarır.”

‘Kanda pıhtılaşma eğilimi artıyor’

Doç. Dr. Serhat Sığırcı: “Soğuk havaya uzun süre maruziyet, kalp hastalıkları için önemli bir risk faktörüdür. Temel sebep vücudumuzun homeostazı, yani iç dengesini koruma çabasıdır. Hava soğuduğunda vücut ısısını kaybetmemek için damarlarımız büzüşür; buna vazokonstriksiyon diyoruz. Bu durum tansiyonun yükselmesine ve kalbin yükünün artmasına neden olur. Soğuk hava kanın akışkanlığını azaltarak pıhtılaşma eğilimini artırır. Bu da kalp krizi ve inme riskini tetikleyen bir durumdur. Hipotermi, vücut ısısının 35 derecenin altına düşmesidir. Bu durum kalp hastalarında hayati bir tehdittir. Vücut ısısı düştüğünde kalp ritmi bozulabilir ve kalbin kasılma gücü zayıflar.”

‘Katmanlı giyinin’

? Prof. Dr. Boztosun, “Kalp hastaları soğuk havada dışarı çıkarken mutlaka kalın kıyafetler giymeli, vücutlarını korumalı. Özellikle soğuk havanın direkt ciğerlere temas etmemesi için atkı ve bere kullanılmalı. Hava ısındığı saatlerde dışarı çıkılmalı, uzun süre dışarıda kalmak gerekiyorsa uygun kıyafetler giyilmeli” dedi.

? Soğuktan korunmak için en önemli kuralın ‘katmanlı giyinme’ olduğunu belirten Doç. Dr. Serhat Sığırcı “Tek bir kalın palto yerine, üst üste giyilen birkaç ince katman tercih edilmeli. Bu katmanlar arasındaki hava, en iyi yalıtım malzemesidir. Isı kaybının büyük bir kısmı baş, boyun ve ellerden olur. Şapka ve atkı kullanımı mecburidir. Hastalarımıza dışarıdayken ağızdan değil, burundan nefes almalarını öneriyoruz. Ağızdan alınan soğuk hava koroner arterlerde spazma yol açabilir” önerisinde bulundu.


Kaynak ; Milliyet

  Alıntı ile Cevapla


Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık