ForumAilem
  SohbetYaz
>
+

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 09-10-25, 07:05   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
GastroEkonomi Zirvesi'nde geleceğin sofraları konuşuldu


İsmail Şahin - Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD) tarafından organize edilen "5. Global GastroEkonomi Zirvesi" Atatürk Kültür Merkezi'nde (AKM) yapıldı. Bu yıl ikinci kez AKM'nin ev sahipliği yaptığı zirve, TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer ve TURYİD Zirve Komitesi Başkanı Ebru Koralı'nın ev sahipliğiyle gastronomi sektörünün temsilcilerini, Türkiye'den ve dünyadan çok sayıda akademisyen ve sanatçıyı ağırladı.Açılış konuşmasında TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Bugün dünya genelinde gastronomi turizminin 1.1 trilyon dolarlıkhacme ulaştığını belirterek şöyle dedi:

"Yiyecek-içecek hizmetlerinin toplam büyüklüğü 3 trilyon doları aşıyor ve bu dev ekonomi 357 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Coğrafya kaderdir derler. Evet, yaşadığımız zorluklarda coğrafya bir kaderdir belki; ama aynı zamanda gastronomi açısından yaratıcılığın, deneyimin ve çeşitliliğin kaynağıdır. Anadolu'nun bereketli topraklarından Akdeniz'in zeytinliklerine, Karadeniz'in balıkçısından Mezopotamya'nın buğdayına uzanan bu coğrafya, miras olmanın ötesinde aynı zamanda taşıdığımız bir sorumluluk. Gastronomi tabakları aştı."

Neyi yetiştirebileceğiz?

Türkiye'nin son 25 yılda 2.23°C sıcaklık artışıyla Avrupa'nın en hızlı ısınan ülkelerinden biri olduğunadikkat çeken Demirer, "İklim krizi sofralarımıza yansıyor; artık 'Yarın neyi yiyeceğiz?' değil, 'Yarın neyi yetiştirebileceğiz?' sorusunu sormanın zamanı geldi" diye konuştu.

Coğrafi işaretli ürünlerin önemi

Zirvede, Türkiye'nin ve dünyanın gastronomi, akademi, turizm, sanat ve ekonomi alanlarında önde gelen isimleri üç farklı oturumda bir araya geldi. Konuşmacılar; gastronominin sürdürülebilirlik, kültürel diplomasi, turizm, teknoloji ve toplumsal dönüşümle kesişen yönlerine ışık tuttu. Michelin Yıldızlı Şef Ivan Brehm, mantı, döner ve suşi üzerinden yemeğin evrenselliğine vurgu yaptı. FutureBright Group Kurucusu Akan Abdula coğrafi işaretli ürünleri hakkında "Bölgedeki rekabet yerini işbirliğine bırakıyor. Daha iyi üretim için kafa yoruyorlar. Kooperatifleşme gelişiyor. Artık üretilen ürüne bir miras olarak bakıyorlar" ifadelerini kullandı.



Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık