ForumAilem
  SohbetYaz
>
+

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 27-08-25, 07:10   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Ticaret hızlanacak maliyetler düşecek


224 km uzunluğundaki projesadece Türkiye için değil; aynı zamanda Avrupa, Azerbaycan ve Orta Asya için de büyük stratejik öneme sahip. İpek Yolu Ekonomik Kuşağı'nın doğu-batı eksenindeki en önemli parçalarından birini oluşturan projenin hayata geçmesiyle birlikte mevcut 18 günlük transit süresi 12 güne inecek. Bu sayede ticaret hızlanacak, maliyetler düşecek.

Projenin sinyalli, elektrikli ve çift hatlı olarak planlanması taşıma kapasitesini önemli ölçüde artıracak, ulaştırma süresini kısaltacak. Deniz yoluna kıyasla yaklaşık yarı sürede taşıma imkânı sunacak olan demiryolu, Orta Asya'dan Avrupa'ya ulaşımda güçlü bir lojistik köprü işlevi görecek. Yılda 5.5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak projeyle birlikte; ticaret daha hızlı, daha güvenli ve daha düşük maliyetle gerçekleşecek.

Yaklaşık 10.000 kişilik bir istihdamla hayata geçirilecek bu proje; lojistik, sanayileşme, ihracat ve istihdam gibi birçok imkânı da beraberinde getirerek bölgesel kalkınmanın en büyük itici gücü olacak.

CARİ DENGEYE KATKI

Türkiye 600 milyar doları aşan dış ticaretinin çok düşük bir bölümünü demiryolu taşımacılığı üzerinden gerçekleştiriyor.Proje15 milyon tonluk yük taşımacılığı kapasitesi ile şu anda yüzde 1'in altında olan bu oranın yüzde 4'e kadar çıkmasına yönelik altyapı sunacak. Demiryolu ile taşımacılığın güçlenmesi, ülkemizin 2024 yılında 14,7 milyar dolar olan navlun giderlerinin de azalması için olanak yaratacak. Çevresel sürdürülebilirlik açısından da öne çıkan proje, tamamen elektrifikasyona dayalı olup karayolu taşımacılığına kıyasla yıllık yaklaşık 500.000 ton karbon emisyonunu azaltacak.

Kalyon İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Murathan Kalyoncu: "Zengezur Koridoru kapsamında dost ve kardeş ülke Azerbaycan'da inşa edilmekte olan 110,4 km'lik demiryolu ve 104 km'lik otoyol projeleri de Kalyon İnşaat tarafından gerçekleştiriliyor. Projenin sinyalli, elektrikli ve çift hatlı olarak planlanması taşıma kapasitesini önemli ölçüde artıracak ve ulaştırma süresini kısaltacak. Proje, Orta Asya'dan Avrupa'ya ulaşımda güçlü bir lojistik köprü işlevi görecek. Toplam 2.4 milyar euro değerinde yeşil nitelikli uluslararası finansmana sahip projemizleçevresel etkileri en aza indireceğiz" dedi.



Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık