|
|
| | #1 |
| Çevrimiçi ![]() ![]() ![]() | SON DAKİKA HABERLER: İsrail, KAAN'a kilitlendi! 'Tel Aviv'in vazgeçtiği yerde Ankara sonuna kadar gidiyor' MİLLLİYET.COM.TR / İsrailli analist Shay Gal, Eurasian Times’ta yayımlanan köşe yazısında, Türkiye’nin milli muharip uçağı KAAN’ı mercek altına aldı.‘STRATEJİK BAĞIMSIZLIK HEDEFİNİN SEMBOLÜ’ Gal, yazısında sık sık Türkiye’nin savunma sanayinde son yıllarda yakaladığı ivmeye atıfta bulunurken, KAAN’ın yalnızca bir teknoloji projesi değil, Ankara’nın stratejik bağımsızlık hedefinin sembolü olduğuna dikkat çekti. ‘GERİ DÖNÜLEMEZ ŞEKİLDE YOLLARINI AÇTILAR’ Gal’ın analizine göre, Türkiye’nin KAAN programına yaklaşımı hem bölgesel dengeleri değiştiriyor hem de özellikle Tel Aviv başta olmak üzere bölgedeki diğer aktörleri rahatsız ediyor. İsrailli analist bu durumu “Ankara her şeye rağmen geri dönülemez şekilde kendi yolunu açtı” diyerek aktardı. ‘TÜRKİYE OYUN TAM ORTASINDA’ Gal, KAAN’ın Şubat 2024’te yaptığı ilk uçuşun ve ardından gelen test sürecinin, Türkiye’nin havacılık tarihinde dönüm noktası olduğunun altını çizdi. İsrailli analist, TUSAŞ’ın ortaya koyduğu mühendislik kapasitesinin inkar edilemez olduğunu belirterek, “Türkiye beşinci nesil platform yarışına girdi ve artık oyunun tam ortasında” değerlendirmesini yaptı. İlginizi Çekebilir‘ANKARA ZİNCİRLERİNİ KIRMAYA KARARLI’ Gal, KAAN’ın ilk bloklarında kullanılacak ABD üretimi F110 motorlarının ihracat iznine bağlı olduğuna dikkat çekti ancak Türkiye’nin TEI–TRMotor iş birliğiyle geliştirdiği TF-35000 motoru sayesinde bu bağımlılığı kalıcı olarak aşmaya hazırlandığını vurguladı. İsrailli analist “ABD’nin motor üzerindeki lisans kontrolü Ankara’yı yavaşlatabilir ama durduramaz. Türkiye her şeye rağmen zincirlerini kırmaya kararlı” dedi. Bununla birlikte Gal, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın açıklamasına atıf yaparak Washington’ın F110 lisansını ağırdan aldığını yazdı fakat hemen ardından Türkiye’nin attığı adımların, “motor teknolojisi dahil olmak üzere hiçbir alanda dış baskıya teslim olmayacağını” gösterdiğini ifade etti. ![]() ‘İSRAİL’İN VAZGEÇTİĞİ YERDE TÜRKİYE SONUNA KADAR GİDİYOR’ Türkiye’nin savunma atılımlarının Tel Aviv’i neden rahatsız ettiğine dair de çarpıcı açıklamalarda bulunan İsrailli analist “KAAN, Türkiye’nin stratejik alanlarda boyun eğmeme iradesinin bir simgesi. İsrail’in Lavi projesinde vazgeçtiği yerde, Ankara sonuna kadar gidiyor” dedi. 'BÖLGESEL GÜÇ DENGESİNDE YENİ BİR GERÇEKLİK' Gal, İsrail’in 1980’lerde geliştirdiği Lavi savaş uçağının ABD baskısı ve iç politik nedenlerle iptal edilmesine gönderme yaparak, Türkiye’nin asla aynı hataya düşmek istemediğini ve projeyi ne pahasına olursa olsun sürdüreceğini yazdı. Bu kararlılığın ise bölgedeki güç dengesinde yeni bir gerçeklik oluşturduğunu, Tel Aviv’in bunu dikkatle ve endişeyle takip ettiğini belirtti. ‘SAVUNMA İHRACATINDAKİ GÜVENİLİRLİKLERİ ARTIYOR’ Öte yandan Gal, Endonezya gibi ülkelerin KAAN’a büyük ilgi göstermesinin, Türkiye’nin savunma ihracatındaki güvenilirliğini güçlendirdiğini belirtti. KAAN’ın ihracat zincirinde ABD kontrol noktalarının bulunmasının risk oluşturduğunu öne sürse de, bu durumun Türkiye’nin milli motorunu devreye almasıyla aşılacağını ifade etti. Ayrıca Gal’a göre Türkiye’nin eş zamanlı olarak F-16 Block 70, Eurofighter Typhoon ve diğer platformlar üzerinde yürüttüğü müzakereler, Ankara’nın hem pratik hem de stratejik bir geçiş sürecini yönettiğini gösterirken İsrailli analist “Türkiye oyunu çok katmanlı oynuyor” yorumunda bulundu. ‘TEL AVİV’İN HATASINI TEKRARLAMAYACAKLAR’ Bununla birlikte Gal yazısında, Tel Aviv basınında KAAN için kullanılan “izinle uçan uçak” benzetmesini hatırlatsa da dikkat edilmesi gereken en kritik noktayı şu sözlerle ifade etti: Alıntı MetniSon olarak analist “Türkiye geri dönülmez biçimde kendi havacılık geleceğini kuruyor ve bu, bölgede herkesten çok İsrail’i huzursuz ediyor” dedi. '3 gün çalışır, çıkarım' dedi, 40 yıldır bırakamadı: Türkiye'de tek, dünyada belki de bir ilkTürkiye'nin en gizli yer altı şehri: Tarihi bir mucizeKireçten matlaşan duşakabinler için doğal çözüm! Camlar ayna gibi oluyor Kaynak ; Milliyet |
|
![]() |
| |