ForumAilem
  SohbetYaz

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06-08-25, 15:50   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ PROJES?NE ONAY: ?TALYA ANAKARASI ?LE S?C?LYA'YI B?RB?R?NE BA?LAYACAK! 3.3 KM, ??TE ÖZELL?K


?talya hükümeti Çar?amba günü, Sicilya adas?n? anakaraya ba?layacak dünyan?n en uzun asma köprüsünü in?a etmek için 13.5 milyar euroluk (15.6 milyar dolar) bir projeyi onaylad?.

Onlarca y?ll?k planlama ve yo?un tart??malar?n ard?ndan, Messina Bo?az? üzerine devlet destekli köprünün in?as?na bir bakanlar komitesi ye?il ???k yakt?, Ula?t?rma ve Altyap? Bakan? Matteo Salvini duyurdu.

3.3 KM UZUNLUKTA, 3'ER ?ER?TL?

Salvini, bir bas?n toplant?s?nda, "Bu, dünyan?n en uzun asma köprüsü olaca??n?" ve yoksul bölgeler olan Sicilya adas? ile güney ?talya'daki Calabria bölgesi için bir "kalk?nma h?zland?r?c?s?" i?levi görece?ini söyledi.



prü, ortada iki demiryolu hatt? ve her iki yan?nda üçer ?eritli yol ile tasarland?:

prü 3.3 kilometre uzunlu?unda, dünya rekoru k?racak bir asma aç?kl??a sahip olacak ve 400 metre yüksekli?indeki iki kule aras?nda uzanacak.

YAPIMI 2032'DE TAMAMLANACAK

2032 y?l?nda tamamlanmas? planlanan köprü, hükümetin aç?klamas?na göre, yüksek rüzgarlara ve depremlere dayanabilecek ?ekilde, iki tektonik plaka üzerinde yer alan bir bölgede mühendislik aç?s?ndan son teknolojiyle in?a edilecek.

?lginizi ÇekebilirBakanlar, köprünün ekonomik büyüme ve istihdam getirece?ini umuyor. Ayn? zamanda ba?bakan yard?mc?s? olan Salvini, projenin on binlerce i? yarataca??n? vaat etti.

Ancak proje, çevresel etkileri ve maliyeti nedeniyle yerel protestolara yol açt?. Ele?tirmenler, paran?n ba?ka alanlarda daha iyi kullan?labilece?ini söylüyor.

Di?er ele?tirmenler, ?talya'da duyurulup finanse edilen ancak asla tamamlanmayan kamu projelerinin uzun geçmi?ine i?aret ederek köprünün asla gerçekle?meyece?ine inan?yor.

Fenerbahçe özel jeti geri ça??rd?! Kerem Aktürko?lu, Benfica ile görü?tüPLANLARI EN AZ 50 YIL ÖNCE YAPILDI

prünün planlar? ilk olarak 50 y?ldan uzun bir süre önce yap?lm??t?.

?talyan Webuild liderli?indeki Eurolink konsorsiyumu, 2006 y?l?nda ihaleyi kazanm?? ancak avro bölgesi borç krizi sonras? proje iptal edilmi?ti. Konsorsiyum, yeniden canland?r?lan projede yüklenici olarak kalmaya devam ediyor.

Bu kez Roma, köprü maliyetini savunma harcamas? olarak s?n?fland?rarak projeyi ilerletmek için ek bir motivasyona sahip.

Borç yükü alt?ndaki ?talya, di?er NATO müttefikleriyle birlikte, ABD Ba?kan? Donald Trump'?n talebi üzerine savunma harcamalar?n? GSY?H'nin yüzde 5'ine ç?karmay? kabul etti.

Bunun yüzde 1.5'i, siber güvenlik ve altyap? gibi "savunmayla ilgili" alanlarda harcanabilecek. Roma, özellikle Sicilya'da bir NATO üssü bulundu?u için Messina köprüsünün bu kategoriye uymas?n? umuyor.

Galatasaray'da Bar?? Alper Y?lmaz'?n alternatifi Arsenal'den! Fenerbahçe de istemi?ti
Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık