![]() |
![]() |
![]() | #1 |
Çevrimiçi ![]() ![]() ![]() ![]() | 10 finalist takım Scratch Cup 2025'te yarıştı ![]() Final etkinliğinde konuşan QNB Türkiye Genel Müdürü Ömür Tan, çocukların projelerinde yalnızca teknik yetkinlik değil; aynı zamanda toplumsal sorumluluk duygusunun da öne çıktığını vurgulayarak, "Bu yıl Scratch Cup için rekor sayıda başvuru aldık. Çocuklarımız 'Doğayı Koruyan Teknoloji' temasıyla çevreye duyarlı projeler geliştirdiler. Kodlamayı yalnızca bir beceri değil, bir fark yaratma aracı olarak görmeleri bize umut veriyor. Habitat Derneği ile yürüttüğümüz iş birliği sayesinde her yıl daha fazla çocuğa ulaşıyor, onların hayallerine ortak oluyoruz" diye konuştu. Scratch Cup 2025 finalinde konuşan Habitat Derneği İcra Kurulu Başkanı Bora Caldu ise, çocukların dijital dönüşüme entegre olabilmelerini oldukça önemsediklerini ve çalışmalarını uzun yıllardır bu yönde sürdürdüklerini söyleyerek, ''Çocuklarımızın dijital 21. Yüzyıl yetkinliklerine sahip olmaları ve yeni teknolojileri etkin şekilde kullanmalarının yanında, geliştiricileri olmalarını da istiyoruz. Bu yaklaşım doğrultusunda 2015 yılından beri QNB Türkiye ile hayata geçirdiğimiz çalışmalarla her yıl binlerce çocuğumuzu temel kodlama eğitimleri ile buluşturuyoruz. Bu noktada Habitat gönüllülerinin destekleriyle de çalışmalarımızı yaygınlaştırmaya devam ediyoruz. Scratch Cup'ta yarışan her bir çocuğumuzun kazanımdan çok daha fazlasını elde ettiğine inanıyorum. Çünkü her biri, dijital becerilerini geliştirerek, takım çalışmasını deneyimleyerek ve teknolojiyi toplumsal fayda için kullanmayı öğrenerek geleceğe çok daha güçlü adımlarla yürüyor. Çocukların öğrenirken yeni fikirler geliştiriyor olmaları Scratch Cup'ın önemi bir kez daha ortaya koyuyor. Bu sene "Doğayı Koruyan Teknoloji" teması ile düzenlediğimiz Scratch Cup 2025'te ürettikleri yaratıcı fikirlerle attıkları her adım için çocukları yürekten tebrik ediyorum. Hep birlikte daha sürdürülebilir, daha umut dolu bir gelecek inşa edeceğimize inancımız tam'' ifadelerini kullandı. Finalde yer alan takımlar, 8-10 yaş ve 11-14 yaş olmak üzere iki ayrı kategoride değerlendirildi. Her yaş grubunda: En İyi Proje, En İyi Kod Yapısı, En İyi Görsel Tasarım, En İyi Uyarlama, En İyi Senaryo başlıklarında ödüller verildi. Ayrıca tüm finalist çocuklara 3.000 TL değerinde hediye çeki takdim edildi. Scratch Cup 2025 Kazananları 8-10 Yaş Kategorisi En İyi Görsel Tasarım Ödülü: Doğanın Koruyucuları - Malatya - Uğur Okulları En İyi Uyarlama Ödülü: Toros Döngüsü - Mersin - Toros Ortaokulu En İyi Senaryo Ödülü: Enerji Avcıları - İstanbul - ALKEV Özel Okulları En İyi Proje Ödülü: Viridya - Temiz Bir Dünya Arayışı - İzmir - Gaziemir Bilim ve Sanat Merkezi En İyi Kod Yapısı Ödülü: Doğayı Koruyan Teknolojiler - Muğla - Menteşe İlkokulu 11-14 Yaş Kategorisi En İyi Görsel Tasarım Ödülü: Atıktan Kurtulma Operasyonu - Adana - Robotik Hobi Merkezi En İyi Uyarlama Ödülü : Doğa Kahramanları: Teknolojiyle Temiz Gelecek - Amasya - Merzifon Sınav Koleji En İyi Senaryo Ödülü: Dron Takımı - Manisa - KendinYap Atölyesi En İyi Proje Ödülü: Eco Guardian - İzmir - Özel Türk Kolei En İyi Kod Yapısı Ödülü: Atık Ayrıştırma ve Geri Dönüşüm Oyunu - Aydın - Didim Cumhuriyet Ortaokulu Kaynak ; Milliyet |
![]() |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
| |