![]() |
ANKA 3 kritik bir eşiği geride bıraktı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]AYDIN HASAN / Ankara Radarda az görünür özelliklere sahip olması nedeniyle “hayalet uçak” olarak da adlandırılan avcı ve ağır bombardıman uçağı olarak tasarlanan muharip insansız uçak ANKA - 3’ün testleri sürüyor. TUSAŞ’ın sosyal medya hesaplarından dün yapılan paylaşıma göre ANKA - 3, geliştirme sürecinde önemli bir eşiği daha geride bıraktı. Paylaşımda, “Sistem doğrulama ve tanımlama test uçuşları kapsamında 46’ncı sortisini tamamlayan ANKA - 3, kritik otopilot testlerini de başarıyla sonuçlandırdı. Yüksek teknolojiye dayalı mimarisi ve üstün performansıyla ANKA - 3, TUSAŞ’ın mühendislik kabiliyetini ve üretimdeki gücünü temsil ediyor” denildi. 10 saat havada kalıyor ANKA 3’ün özellikleri şöyle: ? Maksimum Seyir Hızı: 0.7 Mach (Saatte 857 kilometre) ? İrtifa Tabanı: 40.000ft (12.192 metre) ? Faydalı Yük Kapasaitesi: 1200 kg. ? Havada Kalış: 10 saat Vatoz’u çağrıştırıyor ANKA - 3, jet motoru sayesinde daha hızlı, yüksek faydalı yük taşıma kapasitesine sahip kuyruksuz yapısı ile radarda daha az görünür bir İHA sistemi. Keşif, gözetleme ve istihbarat; farklı hava-yer mühimmatları ile taarruz; hava-hava mühimmatları ile düşman helikopter, pervaneli uçak, İHA’larına angaje olarak av taraması; düşman RF yayımı yapan radar ve hava savunma sistemlerini etkisiz hale getirme; hava ve karada dost kuvvetlere himaye; sinyal ve haberleşme istihbarat; elektronik harp; diğer dost unsurlarla beraber operasyon ve haberleşme rölesi gibi bir çok görevi yerine getirebilecek. Yeni nesil hava platformu Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, şu ifadeleri kullandı: “Bu başarı, yalnızca bir uçuş testinin ötesinde; TUSAŞ’ın mühendislik birikiminin, üretim gücünün ve millî havacılık vizyonumuzun somut bir tezahürüdür. Yapay zekâ destekli görev bilgisayarları, gelişmiş veri işleme kabiliyetleri ve otonomi altyapısı sayesinde ANKA-3, geleceğin muharebe ortamına uygun yüksek seviyeli bir farkındalık ve karar destek mimarisi sunacaktır. Türkiye; insanlı insansız sistemlerin birlikte uçtuğu, ağ merkezli yapılarla entegre çalışan yeni nesil hava platformlarını kendi mühendisliğiyle hayata geçirmeye kararlıdır." Kaynak ; Milliyet |
| Forum Saati: 23:31. Zaman dilimi GMT +3 olarak ayarlanmıştır. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
NETGUC İNTERNET HİZMETLERİ