ForumAilem
  SohbetYaz
>
+

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

 
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05-12-25, 19:35   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Bakan Uraloğlu: 'Bu orta koridor, ülkemiz ve 21 ülkenin konusudur'


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Sivas'tan itibaren Erzincan üzerinden Kars'a kadar gidecek olan hızlı tren projemizi önümüzdeki sene içerisinde bitiriyoruz. Bazen 'bundan vaz mı geçildi?' diye tartışmalar oluyor. Biz asla vazgeçmedik, çok net. Bu sadece Erzincan'ın, Erzurum'un, Kars'ın meselesi değildir, bu orta koridor, ülkemiz ve 21 ülkenin konusudur." dedi.

İlginizi ÇekebilirBakan Uraloğlu, kentteki programları kapsamında Valiliği ziyaretinde Şeref Defterini imzaladı. Ziyarette, Vali Mustafa Çiftçi, Uraloğlu'na Oltu taşı tespih hediye etti.

Valilikte çalışan Down sendromlu 21 yaşındaki Elif Ademoğlu ile sohbet eden Uraloğlu, burada düzenlenen İl Koordinasyon Toplantısına katıldı.

Uraloğlu, toplantının ardından yaptığı açıklamada, Erzurum'da iki önemli proje ile ilgili incelemede bulunduğunu söyledi.

Bunlardan birinin Kırık Tüneli olduğunu aktaran Uraloğlu, "7 bin 100 metre uzunluğunda çift tüplü tünel, toplam 14 bin 200 metre uzunluğunda. Bu tünelde incelemelerde bulunduk. 680 metresinin kaldığını özellikle söylemek isterim ama çok çok yoğun bir su çıkışı ve zeminde heyelanlar, göçmeler söz konusu. Tünelin içerisinden çıkan ya da bizim yukarıya çektiğimiz su 70 bin nüfuslu bir şehrin su ihtiyacını karşılayabilecek kadar. Yani 200 litre saniyenin üzerinde bir su söz konusu. Yavaşta olsa orada devam ediyoruz. Hemen Erzurum tarafında 3 bin 105 metre uzunluğunda Dallıkavak Tüneli'nde kazı işlerini bitirdik, betonlarını yapıyoruz. Onu da önümüzdeki yılın ilk yarısında bitirerek hayata geçirmiş olacağız." diye konuştu.

Uraloğlu, bakanlık olarak kente AK Parti hükümetleri döneminde 126 milyar liralık yatırım yaptıklarının altını çizerek, şunları dile getirdi:

"49 kilometre bölünmüş yolu 624 kilometreye çıkarmışız. 40 kilometre sıcak asfalt varmış, onu da 629 kilometreye çıkarmışız. Ovit Tüneli'ni açtık, Pirinkayalar da 22 virajı ortadan kaldıran Pirinkayalar Tüneli'ni hizmete sunmuştuk. Esasında Erzurum'u birçok ilimize bölünmüş yollarla bağlamış olduk. Horasan-Kararkurt yolunu, Aksu Kapı köprülü kavşağını, Çobandede-Hınıs-Varto yolunu, Karayazı yolunu, Erzurum-Çat-Karlıova yolunu, Erzurum-Tekman yollarını bitirdik. Elbette ihtiyaçlar olduğunu da biliyoruz, o ihtiyaçları da konuştuk ve çözeceğiz. Kop Dağı Tüneli, Kırık Tüneli kadar zor olmasa da Türkiye'nin en zor tünellerinden biri. 6 bin 900 metre uzunluğunda ve ciddi bir mesafe kat ettiğimizi söyleyebilirim. Önümüzdeki senenin sonuna bitirmeyi hedefliyoruz. Yetişmese de 2027'de hizmete açmış olacağız. Vauk Tüneli de toplam iki tüneldir ve yaklaşık 7 kilometre. Orada çalışmalarımıza devam ediyoruz, devamı Gümüşhane geçişidir, Zigana Tüneli'dir. Oralar bitmiş durumda, Dolayısıyla orayı da bitirdiğimiz zaman İpek Yolu güzergahımızdaki iki büyük şehrimizi de doğrudan birbirine bağlamış olacağız."

Hafta sonu için Meteoroloji'den 'çok kuvvetli yağış' uyarısı! AKOM: Su baskını ve çatı uçmalarına dikkat!"100 BİN CİVARINDA OLAN YOLCU SAYIMIZI, BİR MİLYONUN ÜZERİNE ÇIKARDIK"

Bunların sadece bir şehrin projeleri olmadığını aktaran Uraloğlu, "Burası bir taraftan orta koridorun en güçlü güzergahıdır. Kars'tan gelip Erzurum'dan batıya ve kuzeye doğru devam eden en önemli güzergahtır. Dolayısıyla aynı zamanda biz orta koridoru da bu vesileyle güçlendirip Karadeniz'e bağlantısını sağlamış oluyoruz. " ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, Palandöken Lojistik Merkezini de hizmete açtıklarını belirterek, şöyle devam etti:

"Havaalanında kapasitemizi 2 milyona çıkarmıştık. 100 bin civarında olan yolcu sayımızı, bir milyonun üzerine çıkardık. Bu da bizim için kıymetli.Sivas'tan itibaren Erzincan üzerinden Kars'a kadar gidecek olan hızlı tren projemizi önümüzdeki sene içerisinde bitiriyoruz. Bazen 'bundan vaz mı geçildi?' diye tartışmalar oluyor. Biz asla vazgeçmedik, çok net. Bu sadece Erzincan'ın, Erzurum'un, Kars'ın meselesi değildir, bu orta koridor, ülkemiz ve 21 ülkenin konusudur. Dolayısıyla biz bunu yapacağız ama ilk etapta mevcut yolu, demir yolunu elektrikli ve sinyalli hale getiriyoruz."

Bakan Uraloğlu, Erzurum'daki hafif raylı sistem ve tramvay hattı projelerine vurgu yaparak, "Sayın Cumhurbaşkanımızın onayıyla bakanlığımız tarafına geçmiş bir projedir. Biz burada şunu tartıyoruz. Bu projenin bir yapım maliyeti var. Bu sadece yaptığınız zamanın maliyetidir. Bunu karşılamada çok ciddi sıkıntılarımızın olmadığını söylemek isterim ancak şehir merkezindeki nüfusu dikkate alarak bunun işletme maliyetini asla gözden kaçırmamız lazım. 2 milyona varan şehir merkezli nüfuslarda genel anlamda zarar eden, belki bazen kurtaran yerler var. Onun için doğru zaman, doğru güzergahla bunu yapmış olacağız." diye konuştu.

Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

Alıntı MetniZiyarette Bakan Uraloğlu'na, AK Parti Erzurum milletvekilleri Selami Altınok ve Mehmet Emin Öz, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, AK Parti İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu ve Palandöken Belediye Başkanı Muhammet Sunar da eşlik etti.

İstanbul kilit! Trafik yoğunluğu yüzde 90'a ulaştı
Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
 



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık