SohbetYaz.Com
XP Odulleri Sistemi
XP Kazanmaya Basla!
Gunluk Giris
Her gun +50 XP
Streak Bonusu
Seri yap, bonus kazan!
Gunluk Gorevler
Gorev tamamla, XP kazan
XP Market
Unvan, rozet, boost al!
Uye ol, her gun XP kazan ve liderlik tablosuna gir!
FATagram
Hikayeler kilitli
Bu içerikler üyelere özeldir.
Kayıt ol, tüm içeriklere eriş!
Üye Ol
FA-X
Tweetler kilitli

Resimyolu SohbetYaz Loadix

Reklam Ver Netguc İnternet Hizmetleri Reklam Ver
Sevgini paylaşmak için bir neden yeterli 💗 - Yeni mesaj yok..!
Ask Mesaji Gonder
♥ Ask Mesaji Gonder
Bugun kalan mesaj hakkiniz: 0
Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol
Bizi Takip Edin

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama
Alt 09-11-25, 07:05   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Bir kutuda ölüm riski! Enerji içeceklerin çocukların kalbini durdurabiliyor


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]DİDEM SEYMEN / Haber Merkezi - Bu içecekler, kalp ve damar sistemi üzerinde ani ve ölümcül etkiler yaratabiliyor; özellikle içkiyle tüketildiğinde risk katlanıyor; enerji içecekleri çocuklar ve ergenlere yasak olmalı!"

'Kalp ritmini bozuyor'

Uzman Dr. Pınar Balgöz Ergül (Medicana Ataköy Hastanesi): "Enerji içecekleri yüksek miktarda kafein, şeker ve taurin, guarana gibi uyarıcı maddeler içeriyor. Bu içeceklerin kısa sürede çok tüketimi ani ve tehlikeli ritim bozukluklarına yol açabiliyor. Kalp ritim bozuklukları (aritmi), çarpıntı ve tansiyon yükselmesi en sık görülen etkiler arasında. Özellikle kalp hastalığı veya tansiyon sorunu olanlarda ani kalp durması gibi ölümcül sonuçlar doğurabilir. Spor sırasında kalp ritmi zaten hızlandığı için bu içeceklerle birleştiğinde risk çok daha artıyor. Yüksek şeker içeriği uzun vadede diyabet ve kalp-damar hastalıklarına zemin hazırlıyor. Merkezi sinir sistemini de olumsuz etkiliyor. Alkol veya ilaçla alındığında ani ölüm riski yaratıyor."

'Hayati sonuç yaratabilir'

Doç. Dr. Murat Saygı: "Enerji içecekleri içerdikleri yüksek kafein nedeniyle kalp-damar sistemi üzerinde risk oluşturuyor. Altta yatan bir kalp hastalığı olmasa bile çarpıntı, tansiyon artışı ve ritim bozukluğu görülebilir. Kalple ilgili problemleri olan çocuklarda bu içecekler hayati sonuçlar doğurabilir. Enerji içeceği tüketmeden önce kahve, kola, çikolata veya dikkat artırıcı ilaç alınması riski artırıyor. Bu tür uyarıcıların birikimli etkisi, kalpte ölümcül aritmilere yol açabilir. Bu nedenle çocuklar ve ergenler enerji içeceği tüketmemeli."


Kaynak ; Milliyet

  Alıntı ile Cevapla


Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık