aSpeNDos
15-04-26, 10:20
[Only Registered Users Can See Links]'Doğu'nun Çukurovası' olarak bilinen, bölgenin sebze ve meyve üreticisi Iğdır'da, Meteoroloji 16'ncı Bölge Müdürlüğü, zirai don uyarısında bulundu. Hafta sonu yaşanan kar yağışı sonrası hava sıcaklığı sıfırın altına düşerken; çiftçiler, çiçek açan kayısı ağaçlarını korumak için asırlardır yaptıkları 'dumanlama' sistemini uygulamaya başladı.
[Only Registered Users Can See Links]
Eski okulunu basıp dehşet saçtı: Saldırıyı her yerde duyurmuş Üreticiler, özellikle sıcaklığın düştüğü 02.00 ile 05.00 saatleri arasında, kayısı bahçelerine yerleştirdikleri saman balyalarını yakıyor.
[Only Registered Users Can See Links]
Üreticiler, bu yöntemle hava sıcaklığını birkaç derece artırarak donun çiçek ve çağlalara zarar vermesini önlemeyi amaçlıyor.
Adana’da ücretsiz ulaşım kartı olan kadın dolmuştan indirildi! 'Diğer sürücüler de aynı şeyi yapıyor' [Only Registered Users Can See Links]
'MEYVELERİMİZİ DONDAN KURTARMAYA ÇALIŞIYORUZ'
Üreticilerden Töbet Turan, "Saat 02.00 sularında bahçelerimize geliyoruz. Dedelerimizin, babalarımızın yaptığı gibi dumanlama sistemiyle meyvelerimizi dondan kurtarmaya çalışıyoruz. Samanları yakmaya başladık, inşallah ürünlerimizi koruyacağız" dedi.
[Only Registered Users Can See Links]
'BÜYÜKLERİMİZDEN MİRAS KALDI'
Kasımcan köyünde üretim yapan Arslan Turan ise yöntemin geçmişten bugüne kullanıldığını vurgulayarak, "Sabahın 02.00 ile 05.00 saatleri arasında tütsüleme yaparak donun etkisini azaltmaya çalışıyoruz. Bu yöntem büyüklerimizden bize miras kaldı. İnşallah biz de faydasını görürüz" diye konuştu.
[Only Registered Users Can See Links]
Kaynak ; Milliyet
[Only Registered Users Can See Links]
Eski okulunu basıp dehşet saçtı: Saldırıyı her yerde duyurmuş Üreticiler, özellikle sıcaklığın düştüğü 02.00 ile 05.00 saatleri arasında, kayısı bahçelerine yerleştirdikleri saman balyalarını yakıyor.
[Only Registered Users Can See Links]
Üreticiler, bu yöntemle hava sıcaklığını birkaç derece artırarak donun çiçek ve çağlalara zarar vermesini önlemeyi amaçlıyor.
Adana’da ücretsiz ulaşım kartı olan kadın dolmuştan indirildi! 'Diğer sürücüler de aynı şeyi yapıyor' [Only Registered Users Can See Links]
'MEYVELERİMİZİ DONDAN KURTARMAYA ÇALIŞIYORUZ'
Üreticilerden Töbet Turan, "Saat 02.00 sularında bahçelerimize geliyoruz. Dedelerimizin, babalarımızın yaptığı gibi dumanlama sistemiyle meyvelerimizi dondan kurtarmaya çalışıyoruz. Samanları yakmaya başladık, inşallah ürünlerimizi koruyacağız" dedi.
[Only Registered Users Can See Links]
'BÜYÜKLERİMİZDEN MİRAS KALDI'
Kasımcan köyünde üretim yapan Arslan Turan ise yöntemin geçmişten bugüne kullanıldığını vurgulayarak, "Sabahın 02.00 ile 05.00 saatleri arasında tütsüleme yaparak donun etkisini azaltmaya çalışıyoruz. Bu yöntem büyüklerimizden bize miras kaldı. İnşallah biz de faydasını görürüz" diye konuştu.
[Only Registered Users Can See Links]
Kaynak ; Milliyet