![]() |
Amerikalıya savaş 45 milyar dolar harcattı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]Yapılan hesaplamalara göre savaş üç aylık süreçte Amerikan hane halkına ekstradan 44.8 milyar dolar ek yük getirdi. İşte yapılan araştırmanan detalyları: ? 28 Şubat’tan bu yana ortalama bir Amerikan ailesi benzine fazladan 190.47 dolar harcadı. ? Savaş öncesi Ocak ayında 2,84 dolar olan ulusal benzin ortalaması, Mayıs ayında 4,55 dolara yükseldi. Eyalet bazında fiyatlar Illinois’te 4,99 doları, California’da ise 6,13 doları buldu. ? Nakliye maliyetleri fırladı. Geçen aya kıyasla domates fiyatları %40 arttı; enflasyon son 3 yılın en hızlı yükselişini yaşadı. ? Sürücüler ucuz yakıt için Costco ve Sam’s Club gibi toptancı marketlerin akaryakıt istasyonlarına yöneldi (Sam’s Club istasyon ziyaretleri %18 arttı). ? Tasarruf amacıyla depolar tam doldurulmuyor, her seferinde ortalama 1 galon daha az yakıt alınıyor. ? Mart ayında otobüs yolculukları savaş öncesine göre 45 milyon arttı. Metro, tren ve paylaşımlı bisiklet kullanımı da yükselişte. ? Ankete katılanların %40’tan fazlası mutfak alışverişi (gıda) ve sağlık harcamalarından kısmaya başladığını, birikim yapmayı ise azalttığını belirtti. ? Savaş yüzünden yapılan toplam ek harcama ise 44.8 milyar dolar. Kaynak ; Milliyet |
| Forum Saati: 01:56. Zaman dilimi GMT +3 olarak ayarlanmıştır. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
NETGUC İNTERNET HİZMETLERİ