ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi

ForumAilem.Com - Paylasimin Yeni Adresi (https://forumailem.com/index.php)
-   Ekonomi Haberleri (https://forumailem.com/ekonomi-haberleri/)
-   -   Amerikalıya savaş 45 milyar dolar harcattı (https://forumailem.com/ekonomi-haberleri/86624-amerikaliya-savas-45-milyar-dolar-harcatti.html)

aSpeNDos 24-05-26 07:28

Amerikalıya savaş 45 milyar dolar harcattı
 
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]Yapılan hesaplamalara göre savaş üç aylık süreçte Amerikan hane halkına ekstradan 44.8 milyar dolar ek yük getirdi. İşte yapılan araştırmanan detalyları:

? 28 Şubat’tan bu yana ortalama bir Amerikan ailesi benzine fazladan 190.47 dolar harcadı.

? Savaş öncesi Ocak ayında 2,84 dolar olan ulusal benzin ortalaması, Mayıs ayında 4,55 dolara yükseldi. Eyalet bazında fiyatlar Illinois’te 4,99 doları, California’da ise 6,13 doları buldu.

? Nakliye maliyetleri fırladı. Geçen aya kıyasla domates fiyatları %40 arttı; enflasyon son 3 yılın en hızlı yükselişini yaşadı.

? Sürücüler ucuz yakıt için Costco ve Sam’s Club gibi toptancı marketlerin akaryakıt istasyonlarına yöneldi (Sam’s Club istasyon ziyaretleri %18 arttı).

? Tasarruf amacıyla depolar tam doldurulmuyor, her seferinde ortalama 1 galon daha az yakıt alınıyor.

? Mart ayında otobüs yolculukları savaş öncesine göre 45 milyon arttı. Metro, tren ve paylaşımlı bisiklet kullanımı da yükselişte.

? Ankete katılanların %40’tan fazlası mutfak alışverişi (gıda) ve sağlık harcamalarından kısmaya başladığını, birikim yapmayı ise azalttığını belirtti.

? Savaş yüzünden yapılan toplam ek harcama ise 44.8 milyar dolar.



Kaynak ; Milliyet


Forum Saati: 01:56. Zaman dilimi GMT +3 olarak ayarlanmıştır.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

NETGUC İNTERNET HİZMETLERİ

LiveSocial VB NGV1.0.3 - by NETGUC