ForumAilem
  SohbetYaz
>
+

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15-11-25, 07:15   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
AB’den Google’a soruşturma: ‘Medyayı alt sıralara ittin’


Avrupa Birliği (AB), ABD merkezli teknoloji devi Google hakkında, bazı haber sitelerinin arama sonuçlarında alt sıralarda yer aldığı iddiaları üzerine yeni bir soruşturma başlattı. AB Komisyonu, Google’ın Dijital Pazarlar Yasası (DMA) kapsamında yayıncı sitelere adil, makul ve ayrımcı olmayan şartlarla erişim sağlayıp sağlamadığını inceleyecek.

Komisyon açıklamasında, Google’ın “site itibarını kötüye kullanma” politikası çerçevesinde, sponsorlu içerik barındıran veya ticari ortaklarıyla iş birliği yapan haber sitelerinin arama sonuçlarında geri çekildiğine dair işaretler ortaya çıktığı belirtildi. AB, bu uygulamanın yayıncıların iş yapma özgürlüğünü, yenilik ve üçüncü taraf içerik sağlayıcılarıyla iş birliklerini etkileyip etkilemediğini araştıracak.

‘KAYGILARIMIZ VAR’

AB’nin dijital platformlara ilişkin katı kuralları, uyulmaması halinde şirketlere yüksek cezalar verilmesini öngörüyor. Google, iddiaları reddederek politikalarını “spam ve kötü amaçlı içerikten kullanıcıları korumak” amacıyla savundu. Google Arama Baş Bilimcisi Pandu Nayak, blog yazısında, “Bu beklenmedik soruşturma, kötü niyetli aktörleri ödüllendirme ve arama sonuçlarının kalitesini düşürme riski taşıyor” dedi.

AB rekabet yetkilisi Teresa Ribera ise, “Google politikalarının haber yayıncılarını adil ve makul şekilde değerlendirmediğine dair kaygılarımız var. Soruşturma, yayıncıların önemli gelirlerini kaybetmemelerini sağlamak amacıyla yürütülüyor” ifadelerini kullandı. Komisyon, soruşturmayı 12 ay içinde tamamlamayı hedefliyor.

CEZADAN KAÇMA HAMLESİ

Eylül ayında AB, Google’a dijital reklamcılıkta rakiplerini kayırdığı gerekçesiyle 2.95 milyar euro para cezası vermişti. Şirket, cezanın ardından reklam hizmetlerinde değişiklikler önererek, yayıncıların farklı teklifleri yönetmesini sağlayacak düzenlemeler sundu. AB, sunulan tedbirleri inceleyerek şirketin kendi hizmetlerini kayırma uygulamalarını sona erdirip erdirmediğini değerlendirecek.AB, Google’a karşı yalnızca DMA çerçevesinde değil, Google Play mağazası ve Android işletim sistemi başta olmak üzere çeşitli platformlarda da inceleme yürütüyor. Daha önce Android için 4.1 milyar euro, fiyat karşılaştırma platformu nedeniyle de 2.4 milyar euro ceza kesilmişti. AB, dijital pazarlarda rekabeti artırmak için teknoloji devlerini yakından takip ediyor.

TRUMP TEHDİT ETMİŞTİ

AB’nin soruşturması, ABD Başkanı Donald Trump’ın, Amerikan teknoloji şirketlerini hedef alan ülkelere karşı yeni yaptırımlar uygulayabileceği uyarısına rağmen başlatıldı. Trump, Eylül’deki ceza kararından sonra AB’ye yönelik ek tarifelerle tehdit etmişti.

GELİRİNİN YÜZDE 10’U CEZA

AB’nin temel endişesi, Google’ın spam önleme politikalarının yayıncıların gelirlerini ve meşru iş faaliyetlerini olumsuz etkilemesi. Özellikle reklam gelirlerinin azaldığı, kullanıcıların video ve alternatif içeriklere yöneldiği bir dönemde, yayıncılar için bu kayıpların önüne geçmek kritik görülüyor. Google ise, kullanıcıları düşük kaliteli içerikten korumak ve kötü niyetli aktörlerin avantaj sağlamasını önlemek amacıyla uygulamayı savunuyor. AB Komisyonu, soruşturmayı tamamladıktan sonra gerekirse, DMA ihlali tespit edilen şirketlere toplam küresel ciro üzerinden yüzde 10, tekrarlayan ihlallerde ise yüzde 20’ye varan cezalar uygulayabilecek. Google geçen yıl 103 milyar dolar gelir açıklamıştı. Yani suçlu bulunursa 10 milyar doların üzerinde bir cezaya mahkum edilecek.

İSPANYA DA REKLAMLARI SORUŞTURUYOR

İspanya Rekabet Kurumu (CNMC), Google’a karşı dijital reklam pazarında haksız uygulamalar yürüttüğü gerekçesiyle rekabet soruşturması ve dava süreci başlattı. CNMC, Google’ın çevrim içi reklam ekosisteminde pazar hakimiyetini kötüye kullanarak reklam teknolojisi hizmetlerinde rakip şirketlere ve yayıncılara dezavantaj oluşturduğunu öne sürüyor. Soruşturmaya göre Google’ın reklam verilerini üçüncü taraf platformlarla sınırlı şekilde paylaşarak rekabeti engellediği, kendi reklam teknolojileriniavantajlı konuma getirdiği, yayıncıların reklamlardan elde ettiği geliri düşürdüğü iddia ediliyor. Soruşturma için 18 ay süresi bulunan CNMC, Google’a milyonlarca euroluk ceza ile yükümlülükler getirebilir.



Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık