ForumAilem
  SohbetYaz

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 18-10-25, 12:40   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Sabiha Gökçen Havaliman? 47 milyonun üzerinde yolcu hedefliyor


Y?l?n ocak-a?ustos döneminde yolcu say?s?n? geçen y?l?n ayn? dönemine k?yasla yüzde 13,3 art?rarak 31,2 milyona ç?karan ISG, a?ustosta ula?t??? 4,7 milyon yolcuyla tarihinin en yüksek ayl?k trafi?ini gördü.

Bu dönemde iç hatlarda 2,1 milyon, d?? hatlarda ise 2,6 milyon yolcuya hizmet veren havaliman?, 10 A?ustos'ta 159 binin üzerinde yolcuyla günlük yolcu, 31 A?ustos'ta da 855 uçu?la günlük sefer rekorunu k?rd?.

Kompakt terminal yap?s?, dijitalle?me odakl? hizmet modeli ve dü?ük maliyetli hava yollar?n?n ana üssü olmas? gibi stratejik avantajlarla öne ç?kan ISG, Avrupa'n?n 40 milyonun üzerinde yolcu a??rlayan havalimanlar? aras?nda en h?zl? büyüyen havaliman? konumunda yer al?yor.Önemli ba?ar?lara imza atan havaliman?, 2026'da yolcu trafi?ini 47 milyonun üzerine ç?karmay? hedefliyor.

"Pegasus ve AJet gibi bütçe dostu hava yollar?n?n ana üssü olmam?z büyük bir avantaj"

?stanbul Sabiha Gökçen Havaliman? Stratejik Planlama ve Hazine Yönetimi Direktörü Kerem Maybek, AA muhabirine yapt??? aç?klamada, söz konusu ba?ar?lardaki temel faktörlerin arkas?nda birkaç önemli unsurun oldu?unu söyledi.

Maybek, ?stanbul'un Anadolu Yakas?'nda yer alan ve ?ehre yak?nl??? sayesinde "?ehrin Havaliman?" olarak an?lan Sabiha Gökçen Havaliman?'n?n özellikle bu bölgede ve çevre illerde ya?ayan yolcular için önemli bir ula??m merkezi konumunda oldu?unu vurgulad?.

Bunun yan? s?ra Pegasus ve AJet gibi bütçe dostu hava yollar?n?n ana üssü olmalar?n?n da büyük avantaj sa?lad???n? anlatan Maybek, "Onlar?n büyüme stratejileri, yeni destinasyon aç?l??lar? ve operasyonel ba?ar?lar?, do?al olarak bizim yolcu trafi?imize de olumlu yans?yor." dedi.

Kovid-19 salg?n? sonras?nda artan seyahat talebiyle yolcular?n daha k?sa mesafeli ve uygun fiyatl? yurt d??? destinasyonlara yönelmesinin de büyümeyi destekleyen bir di?er faktör oldu?unu vurgulayan Maybek, ba?ar?y? yaln?zca kendi performanslar?n?n de?il, hava yollar?n?n, kamu otoritelerinin ve tüm payda?lar?n?n katk?s?yla olu?an ortak bir ekosistemin sonucu olarak gördüklerini belirtti.

A?ustos ay?nda yolcu ve uçu? rekoru k?r?ld?

Maybek, ISG'nin a?ustosta 4 milyon 700 bin yolcuya hizmet verdi?ini aktararak "Bunun 2,1 milyonu iç hat, 2,6 milyonu ise d?? hat yolcusuydu. Bu, Sabiha Gökçen tarihinde ula??lan en yüksek ayl?k yolcu say?s? oldu. Ayr?ca 10 A?ustos'ta 159 bini a?k?n yolcuyla günlük yolcu rekorumuzu, 31 A?ustos'ta ise 855 uçu?la günlük uçu? say?s? rekorumuzu k?rd?k." dedi.

Kompakt terminal yap?s?, iyi planlanm?? operasyonel süreçler ve dijitalle?me temelli hizmet modeliyle yüksek talep dönemlerinde dahi yolculara kesintisiz ve verimli bir hizmet sunabildiklerini dile getiren Maybek, "h?zl? havaliman?" olma iddias?n? sürdürürken, bu yap?y? destekleyecek operasyonel ve teknolojik yat?r?mlara da aral?ks?z devam ettiklerini kaydetti.

"Yapay zeka asistan? ça?r? yükünü azaltt?"

Maybek, havaliman?n?n "h?zl?, kolay, uygun maliyetli ve dijital" bir ikincil havaliman? modeliyle hem yolculara hem de Türk havac?l???na katma de?er sundu?unu ifade ederek ?öyle devam etti:

"Dünyada Londra-Gatwick, Paris-Orly, Tokyo-Narita, Pekin-Daxing ve Milan-Bergamo gibi büyük metropollere hizmet veren güçlü örneklerle birlikte an?l?yoruz. CAPA-Centre for Aviation platformu taraf?ndan 2024'te 'Büyük ?ehirlerdeki ikincil havalimanlar?n?n stratejik önemi' konusunda örnek gösterilmemiz de bu modelin ba?ar?s?n? teyit etti. Bugün 53 ülkede 39 iç hat ve 110 d?? hat olmak üzere 149 noktaya uçu? ba?lant?s? sa?l?yoruz. ?stanbul'un ve Türkiye'nin en önemli giri? ve ba?lant? kap?lar?ndan biri olarak, kendimizi bir alternatiften ziyade tamamlay?c? bir güç olarak konumland?r?yoruz."

Maybek, "SAVVy" adl? üretken yapay zeka tabanl? dijital asistan?n, havalimanlar?nda kullan?lan ilk örneklerden biri oldu?unu ve 9 ayda ça?r? merkezi yükünü yüzde 30 azaltt???n? belirtti.

SAVVy'nin bu dönemde 30 binden fazla soruyu ek insan kayna??na gerek duymadan, 7-24 sürdürülebilir ?ekilde yan?tlad???n?n alt?n? çizen Maybek, "Do?al Dil ??leme (NLP) teknolojisiyle geli?tirilen SAVVy, misafirlerimizin Türkçe ve ?ngilizce sorular?na gerçek bir ki?iyle konu?uyormu? gibi yan?t verebiliyor. Bu sayede özellikle yo?un dönemlerde kaynaklar?m?z? daha verimli yönetirken, yolcular?m?za da h?zl?, kesintisiz ve ki?iselle?tirilmi? bir deneyim sunuyoruz." diye konu?tu.

Maybek, geçen y?l yakla??k 12 milyon avro yat?r?mla Bagaj Ta??ma Sistemi'ni (BHS) yenilediklerine vurgu yaparak, gelen yolcu bagajlar?n?n ortalama 10 dakikada teslim edilebildi?ini, giden ve transfer bagajlar?n?n ise check-in sonras? k?sa sürede uça?a yüklemeye haz?r hale getirildi?ini ifade etti.

"Avrupa'n?n en büyük 9. havaliman? konumunday?z"

Sabiha Gökçen Havaliman?'n?n gelecek hedeflerine de de?inen Maybek, stratejik büyüme hedefleriyle Türkiye'nin havac?l?k sektörüne öncülük etmeye devam ettiklerini vurgulad?.

Maybek, geçen y?l? 41,5 milyon yolcuyla tamamlad?klar?n? belirterek ?öyle devam etti: "2025'in 9 ay?nda 35,6 milyon yolcuya ula?t?k. Bu güçlü ivmeyle bugün Avrupa'n?n en büyük 9. havaliman? konumunday?z. Üstelik Avrupa'da 40 milyonun üzerinde yolcu a??rlayan havalimanlar? aras?nda, aç?k ara en h?zl? büyüyen havaliman?y?z. Bu istikrarl? ilerleme sayesinde, 2026'da yolcu trafi?imizi 47 milyonun üzerine ç?karmay? hedefliyoruz."

Artan yolcu talebine paralel olarak misafirlere daha konforlu bir seyahat deneyimi sunmak için yat?r?mlar?n? ve yolcu ak???n? iyile?tiren projelerin devam etti?ini ifade eden Maybek, dijital ve temass?z seyahat uygulamalar?n? yayg?nla?t?rd?klar?n? aktard?.

Maybek, terminalin potansiyelini en iyi ?ekilde kullanmak ve misafir deneyimini daha ak?ll?, h?zl?, rahat hale getirmenin öncelikleri aras?nda yer ald???na dikkati çekerek ?unlar? kaydetti:

"Havac?l?ktaki global e?ilimlerle uyumlu ad?mlar at?yoruz. Gelece?in ak?ll? hava ula??m merkezlerinden biri olma hedefiyle Sabiha Gökçen art?k sadece bir 'ikincil havaliman?' olman?n çok ötesine geçiyor. Önümüzdeki dönemde hem bölgesel hem de küresel havac?l?kta ad?ndan daha s?k söz ettiren, yolcular?n ilk tercihi bir merkez olmay? sürdürece?imize inan?yoruz. Dinamik büyüme ivmemizle bölgesel havalimanlar?n?n da küresel ölçekte rekabet edebilece?ini göstermeye devam edece?iz."



Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık