![]() |
Bakan Uralo?lu, Antalya-Alanya Otoyolu temel atma töreninde konu?tu! [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]Uralo?lu, Manavgat ilçesinde Kültür ve Turizm Bakan? Mehmet Nuri Ersoy'un da kat?l?m?yla düzenlenen Antalya-Alanya Otoyolu temel atma töreninde yapt??? konu?mada, bugün hem otoyolun temelini atacaklar?n? hem de Demre Yat Liman?'n?n aç?l???n? gerçekle?tireceklerini belirtti. ?ki projenin de Antalya'y? hem denizde hem de karada dünya sahnesinde bir ad?m daha öne ta??yaca??n?, turizmi, ticareti ve ya?am? yeniden ?ekillendirece?ini söyleyen Uralo?lu, projelerin hay?rl? olmas?n? diledi. Cumhurba?kan? Recep Tayyip Erdo?an'?n "Yol medeniyettir" vizyonuyla Türkiye'yi ça?da? altyap?yla donatma azimlerinin bu törende bir kez daha vücut buldu?unu ifade eden Uralo?lu, yeni ula?t?rma hamleleriyle Türkiye'ye ça? atlatan önemli altyap? projelerini hayata geçirmeye devam ettiklerini kaydetti. Bakan Kurum, 'Gayrimenkul Sertifikas?'n?n detaylar?n? aç?klad?: Pe?inat ve faiz yok!Türkiye'yi hava yollar?ndan deniz yollar?na, kara yollar?ndan demir yollar?na çok modlu ta??mac?l?k altyap?s? sunan uluslararas? bir lojistik merkeze dönü?türdüklerini aktaran Uralo?lu, "Bu ula??m modlar? aras?nda kara yolu ta??mac?l???, yük ve yolcu ta??mac?l???nda aktarmas?z ula??m imkan? vermesi, güzergah seçiminde esneklik sa?lamas?, parça yüklerin daha kolay ve belli mesafelere kadar daha h?zl? ta??nabilmesi gibi ana faydalar?yla ula??m?n vazgeçilmez modu olarak kar??m?za ç?k?yor. Kara yolu ta??mac?l??? geli?mi? ülkelerin hem uluslararas? hem de ülke içi ta??mac?l?k faaliyetlerinde kilit bir rol oynuyor. Adeta bir vücudun k?lcal damarlar? gibi, ?ehirleri, insanlar? ve ekonomiyi bir araya getiriyor, üretimi te?vik ediyor, ticareti canland?r?yor ve turizmi hareketlendiriyor." diye konu?tu. "Bölünmü? yol a??m?z? 29 bin 787 kilometreye ç?kard?k" Türkiye'de son 23 y?lda kara yolu a??n? güçlendirmek ve vatanda?lar?n hayat?n? kolayla?t?rmak için 176 milyar dolar?n üstünde kara yolu yat?r?m? gerçekle?tirdiklerini anlatan Uralo?lu, ?unlar? söyledi: "2002 y?l?nda 6 bin 101 kilometre uzunlu?undaki bölünmü? yol a??m?z? 29 bin 787 kilometreye ç?kard?k. Sadece 6 il birbirine bölünmü? yolla ba?l? iken, bugün 77 ilimizi güvenli ve konforlu yollarla birbirine kavu?turduk. Bugün bu a?, toplam yol a??m?z?n yüzde 44'ünü olu?tururken, trafi?in yüzde 84'üne hizmet veriyor. 23 y?l içerisinde 8,5 milyon olan araç say?m?z 32 milyona yükselmi?, 52,3 milyar olan ta??t-kilometre de?eri, 2024'te 163 milyara yakla?m??ken, yani kara yollar?m?zda hareketlilik 3 kat?na ç?km??ken ortalama seyahat h?z?m?z ise saatte 40 kilometreden 90 kilometreye yükseldi." Bakan Uralo?lu, 2002'den bu yana Antalya'n?n ula??m ve ileti?im altyap?s? için yakla??k 235,1 milyar lira yat?r?m gerçekle?tirdikleri bildirdi. Kentte 2002'de 197 kilometre olan bölünmü? yol uzunlu?unun 741 kilometreye ç?kar?ld???n? dile getiren Uralo?lu, ?u bilgileri verdi: "123 kilometre olan BSK kaplamal? yol uzunlu?unu ise 1064 kilometreye ç?kard?k. Antalya Bat? Çevre Yolu'nu açt?k. Antalya Kuzey Çevre Yolu'nda Ba?köy, Korkuteli, Kiri?çiler ve Isparta Köprülü Kav?aklar?n? in?a ettik. Antalya-Kemer-Tekirova-Finike Yolu kapsam?nda Phaselis Tüneli'ni hizmete ald?k. Böylelikle Antalya'n?n Demre, Finike, Kumluca, Kemer, Ka? ve Kalkan gibi turizm cenneti beldelerinin ula??m?n? güçlendirdik. Antalya'y? Konya'ya ba?layan kuzey-güney aks?n?n en önemli geçi? noktas?n? olu?turan Demirkap? Tüneli'ni hizmete açt?k. Akdeniz ve ?ç Anadolu'yu ay?ran Toroslar?n tünel konforuyla sadece 5 dakikada geçilmesini sa?lad?k. Alanya-Ku?yuvas?-Ta?kent Yolu Tünellerini in?a ettik. K?z?lkaya-Antalya Yolu, Antalya-Alanya-Gazipa?a Yolu, Kumuca-Finike Yolu, Demre ?ehir Geçi?i, Ka? Çevre Yolu, Kalkan ?ehir Geçi?i, Akseki Ba?lant? Yolu, K?z?lcada?-Elmal? Yolu, Konakl?-Güzelba? Yolu ve Antalya ?ehir Hastanesi ba?lant? yollar?n? da açt?k. Antalya Kuzey Çevre Yolu'nun kalan kesimi, Alanya Do?u Çevre Yolu, Elmal?-Finike Yolu, Antalya-Ta?a??l-Konya Yolu, Kepezüstü, Duraliler, Uncal? ve Sanayi kav?aklar?ndan olu?an 4 kilit kav?a?? farkl? seviyeli kav?a?a dönü?türecek çal??malar?m?za devam ediyoruz." Orta Do?u'nun kaptan?! ?srail ve Yunanistan'da gözler Türkiye'nin silahlanma hamlesindeAntalya ve Alanya'n?n Türkiye'nin turizmde parlayan y?ld?zlar? oldu?unu ifade eden Uralo?lu, her y?l milyonlarca misafiri a??rlayan bu merkezlerin, yaz?n s?cak günlerinden k???n ?l?k esintilerine kadar her mevsim bir cazibe noktas? oldu?unu dile getirdi. Bölgede artan nüfus ve turizm hareketlili?inin, ula??m altyap?s?na yeni bir soluk getirme ihtiyac?n? do?urdu?una i?aret eden Uralo?lu, ?öyle devam etti: "??te, Antalya-Alanya Otoyolu, tam da bu ihtiyaca cevap vermek için do?uyor. Otoyolumuz, 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre ba?lant? yoluyla toplam 122 kilometrelik bir medeniyet hatt?d?r. Proje kapsam?nda; Serik, Ta?a??l, Manavgat, Manavgat Do?u, Alarahan Kav?a??, Konakl? Kav?a?? ve Alanya Bat? Kav?aklar? olmak üzere 7 kav?ak, 4 bin 365 metre uzunlu?unda 5 tünel, 5 bin 966 metrelik 16 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi ile modern mühendisli?in en güzel örneklerinden birini in?a edece?iz. Serik Kav?a??'ndan ba?layan otoyolumuzun güzergah? do?uya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri s?n?rlar? içerisinde Toros Da?lar?'n?n eteklerindeki koridoru takip edecek ve Konakl?'n?n kuzeyinde Alanya Bat? Kav?a??'nda sonlanacak." Otoyol, y?ll?k toplamda 17,7 milyar lira tasarruf sa?layacak Otoyolun tasar?m h?z?n?n ana ta??t yolu boyunca saatte 140 kilometre olarak belirlendi?ini, ba?lant? yollar için de saatte 110 kilometre olacak ?ekilde planland???n? anlatan Uralo?lu, ?öyle konu?tu: "Otoyol, özellikle yaz aylar?nda yo?unla?an trafi?i rahatlatacak, seyahat sürelerini k?saltacak ve vatanda?lara stressiz bir yolculuk sunacak. Bölgeye gelen misafirler Alanya'n?n Kleopatra Plaj?'ndan Antalya'n?n Kaleiçi'ne, Aspendos Tiyatrosu'ndan Manavgat'?n ça?layan ?elalelerine daha kolay ula?acak. Daha k?sa sürede daha fazla destinasyonu ke?fetme imkan?, bölgemizin turizm çe?itlili?ini art?racak, yerel ekonomiyi canland?racak ve yeni istihdam kap?lar? açacak. Bu yol, turizm faaliyetlerini zenginle?tirece?i gibi tar?m faaliyetlerine de bereket katarak bölgemizin her bir de?erini kucaklayacak. Bölgede yeti?en meyve ve sebzeler daha h?zl? pazarlara ula?acak, esnaf?m?z?n ve çiftçimizin yüzü daha çok gülecek." Yolun sadece bir ula??m projesi olmad???n?n, kalk?nma hamlesi olarak da de?erlendirilmesi gerekti?inin alt?n? çizen Uralo?lu, ?u de?erlendirmede bulundu: "Yolumuz, tamamland???nda güzergahtaki mevcut yol ile 150 dakika yani 2,5 saat süren seyahat süresini 36 dakikaya dü?ürecek. Böylece trafik s?k???kl???n?n ortadan kalkmas?yla zamandan 16,9 milyar lira, akaryak?ttan 800 milyon lira olmak üzere y?ll?k toplamda 17,7 milyar lira tasarruf edece?iz. Ayr?ca 47 bin ton karbon emisyonunu azaltarak, Toroslar'?n çam kokusunu, Akdeniz'in berrak sular?n? ve bu topraklar?n do?al güzelliklerini koruyaca??z. Otoyolumuzun, önümüzdeki y?llarda yap?lmas? planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyollar?yla ?zmir, ?stanbul ve Avrupa s?n?r?na kadar uzanan kesintisiz otoyol a??na entegre edilecek olmas?d?r. Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için de?il, Türkiye'mizin küresel lojistik a??ndaki rolü için de stratejik bir öneme sahiptir." Bakan Uralo?lu, projenin bu topraklar?n ruhuna i?lenecek bir Türkiye Yüzy?l? ni?anesi olaca??n? sözlerine ekledi. Konu?malar?n ard?ndan otoyolun temeli at?ld?. Kaynak ; Milliyet |
| Forum Saati: 03:28. Zaman dilimi GMT +3 olarak ayarlanmıştır. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
NETGUC İNTERNET HİZMETLERİ