|
|
| | #1 |
| Çevrimiçi ![]() ![]() ![]() | Havayolu uçağını 13 yıl nasıl unuttu? 'Bizim değil' yanıtına 10 milyon dolarlık fatura Derleyen: Oğuzcan Atış / Milliyet.com.tr –Hindistan'ın doğusundaki Kolkata'da geçtiğimiz günlerde duyanları şaşkına çeviren bir olay yaşandı. Havalimanında yeni yapılması planlanan tesislerin çalışmaları sürerken, apronun gözden uzak bir köşesinde yıllardır terk edilmiş gibi duran bir uçak fark edildi. Dış boyamasından Air India filosuna ait olduğu anlaşılan Boeing 737-200 için şirketle temasa geçen yetkililer, beklenmedik bir yanıt aldı: Air India uçağın kendilerine ait olmadığını söylüyordu. Ancak kısa süre içinde gerçek ortaya çıktı. Havayolu şirketi, 13 yıldır apronun bir köşesinde atıl vaziyette duran kendi uçağını unuttuğunu kabul etmek zorunda kaldı.![]() Alıntı MetniKAYITLARDAN BİLE SİLİNDİ Terk edilmiş uçak, zaman içerisinde unutuldu veAirIndia'nında kurumsal hafızasından tamamen silindi. VT-EHH tescil numaralı uçak, 2012 yılında hizmet dışı bırakılarakKolkataHavalimanı'ndaki ücra bir alana park edildi. Yıllar içinde, personel değişimi ve kayıt tutma boşlukları, jetin havayolunun kurumsal kayıt tutma sisteminden yavaş yavaş kaybolmasına neden oldu. Havalimanı yetkilileri,AirIndiaile iletişime geçip uçağın kaldırılmasını istediğinde, havayolu başlangıçta uçağın kendilerine ait olmadığı konusunda ısrarcıydı. Daha sonra yapılan kapsamlı incelemenin ardından uçağınAirIndiafilosuna ait olduğu ortaya çıktı. Ortaya çıkan karışıklığın esas sebebinin,AirIndiaveIndianAirwaysşirketlerinin birleştiği sırada ortaya çıkan idari boşluklardan kaynaklandığı belirlendi. Uçağın sahibinin belirlenmesinin ardındanKolkataHavalimanı yetkilileri, şirketten 10 milyon rupi (yaklaşık 120 bin dolar / yaklaşık 5 milyon TL) tutarında park ücreti talep etti.AirIndia, uçağın mülkiyetini onayladıktan sonra, uçağı havalimanından kaldırdı ve park ücretini ödedi. ![]() Uçak, havacılık bakım teknisyenleri için bir eğitim platformu olarak kullanılması için karayoluyla Hindistan,Bengaluru'dakiKempegowdaUluslararası Havalimanı'na taşındı. 1982'de teslim edilen 43 yıllık jet, uzun yıllarIndianAirlines envanterinde uçtu ve daha sonra 1998'den itibarenAllianceAir'dekiralık olarak çalıştı. 2007'de kargo operasyonları içinIndianAirlines’a geri dönen uçak, 2012'de hizmet dışı bırakılmadan önce son olarakIndiaPost tarafından kullanılmıştı. Alıntı MetniERZURUM'DA BENZERİ YAŞANDI Günümüzde dünyanın farklı yerlerindeki havalimanlarında çeşitli sebeplerleatılşekilde bekleyen uçaklara rastlamak mümkün. Bunun örneklerinden biri de Erzurum Havalimanı'nda yaşanmıştı. ![]() Van depremi için yardım getirenIl-76, 11 yıl boyunca Erzurum'da park halinde beklemişti Ekim 2011’de Van’da yaşanan depremin ardından Gürcistan’dan 30 Ekim 2011’de çadır yüküyle havalanan ve gece saatlerinde Erzurum Havaalanı'na inen SKY GeorgiaAirlinesfirmasına ait 'IlyushingIl-76TD' tipi nakliye uçağı, yükünü boşaltmasının ardından parka çekilirken aprondaki Kırgızistan uçağının kanadına çarpmıştı. Uçak, kaza nedeniyle kokpit bölümünde oluşan hasarın onarılması ve Gürcistan'a gönderilmesi için gerekli işlemlerin yapılması amacıyla havalimanındaki parka çekilmişti. 11 yıl boyunca Erzurum Havalimanı’nda park edildiği noktada bekletilen ve hasarı onarılmayan uçakla ilgili tüm yazışmalar sonuçsuz kaldı. Sigorta şirketiyle yaşanan sorunlar nedeniyle uçağın Gürcistan’a götürülmesi konusunda bir sonuç alınamadı. Uçağın Erzurum’dan alınması için Gürcistan tarafı da uzun süre herhangi bir girişimde bulunmadı. Uçağın Erzurum’dan alınmamasının ardından Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü uçağı satışa çıkardı ve 2023 yılında düzenlenen ihaleyle 1,5 milyon liraya satıldı. Hurdaya ayrılan uçak, 2024 yılında havalimanından çıkarıldı ve karayoluyla boş bir alana götürülerek geri dönüşümde kullanılmak üzere parçalandı. Kaynak ; Milliyet |
|
![]() |
| |