ForumAilem
  SohbetYaz

Kayıt Ol Sevgili Ziyaretçi!
Kayıt olmak için bir dakikanızı ayırın, Daha ne bekliyorsunuz?
Kurallar & İletişim
Kayıt Ol

Etiketlenen üyelerin listesi

Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 10-12-25, 16:15   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere kapalı
Gençlerin üçte biri her gün yapay zeka ile sohbet ediyor


Amerika’da yapılan kapsamlı bir araştırma, 13 - 17 yaş arasındaki gençlerin neredeyse üçte birinin yapay zeka sohbet botlarını her gün kullandığını gösteriyor. Pew Research tarafından gerçekleştirilen ve 1.458 gençle yapılan çevrimiçi anket, gençlerin yüzde 48’inin bu araçlara haftada birkaç kez veya daha sık başvurduğunu, yüzde 12’sinin günde birkaç kez, yüzde 4’ünün ise neredeyse sürekli kullandığını ortaya koyuyor.

Her ne kadar bu oranlar TikTok ya da YouTube gibi sosyal medya devlerinin “neredeyse sürekli kullanım” seviyesine ulaşmasa da, yapay zeka platformlarının henüz birkaç yıllık geçmişi düşünüldüğünde oldukça dikkat çekici bir yaygınlık gösteriyor. Uzmanlara göre bu kullanım her geçen yıl artacak.

Yapay zeka kullanımı her geçen gün artıyor

Araştırma, gençler arasında en çok tercih edilen yapay zeka uygulamasının açık farkla OpenAI’ın ChatGPT’si olduğunu ortaya koyuyor. Gençlerin yüzde 59’u en az bir kez ChatGPT kullandığını belirtirken, onu yüzde 23 ile Google Gemini ve yüzde 20 ile Meta AI takip ediyor. Microsoft Copilot gençlerin yalnızca yüzde 14’üne ulaşabilirken, daha niş bir kullanım alanı olan Character AI yüzde 9, Anthropic Claude ise sadece yüzde 3’lük bir kullanım oranında kalmış.

Yapay zeka şirketlerinin genç kullanıcılarla ilişkisi son dönemde daha sık sorgulanıyor. OpenAI ve Character AI, gençlerin intihar ettiği iki farklı vakada ailelerin açtığı dava süreçleriyle gündemde. Öte yandan Alphabet ve Meta gibi devler de FTC tarafından genç kullanıcı güvenliği yönünden mercek altında bulunuyor.

OpenAI, 16 yaşındaki gencin intihar davasında sorumluluğu kabul etmiyorİlginç şekilde, Pew Research’ün verileri sosyal medya kullanımında kayda değer bir değişim olmadığını da gösteriyor. YouTube hala gençlerin yüzde 92’sine ulaşarak açık ara birinci platform konumunda. Onu yüzde 69 ile TikTok, yüzde 63 ile Instagram ve yüzde 55 ile Snapchat izliyor. Son yılların en dikkat çekici artışı ise WhatsApp’ta görülüyor: 2022’de yüzde 17 olan kullanım oranı, 2025 itibariyle yüzde 24’e yükselmiş durumda.


Kaynak ; Milliyet
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık